سفرنامه کره جنوبی

سفرنامه کره جنوبی دکتر علی باغانی

سفر به کره جنوبی تجربه ای بسیار لذت بخش بود. کره جنوبی از آن کشورهاییست که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های سراسر دنیا، رنگ و لعاب یک سنت دیرینه را با بروزترین امکانات ترکیب کرده است. فضای تمام این کشور، سخن از تاریخی دیرینه میگویند در حالی که شمارا با یک دنیای مدرن و دیجیتال آشنا میکنند. دنیایی که شاید در کمتر کشوری به این شکل قابل مشاهده باشد...

سفرنامه کره جنوبی دکتر علی باغانی، وکیل پایه یک دادگستری

کره جنوبی چگونه کشوریست؟

کره جنوبی از آن کشورهاییست که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های سراسر دنیا، رنگ و لعاب یک سنت دیرینه را با بروزترین امکانات ترکیب کرده است. فضای تمام این کشور، سخن از تاریخ دیرینه میگویند در حالی که شمارا با یک دنیای مدرن و دیجیتال آشنا میکنند. دنیایی که شاید در کمتر کشوری به این شکل قابل مشاهده باشد. حتی هنگام قدم زدن در خیابان های سئول، ممکن است بیلبرد های تبلیغاتی ای را مشاهده کنید که مدت ها فکر شمارا درگیر کند که: چگونه همچین چیزی ممکن است؟

کره جنوبی چه آب و هوایی دارد؟

نمیتوان گفت بهترین یا بدترین فصل برای گردش در این کشور زیبا چه زمانی است. هر فصل و هر آب و هوایی، ویژگی های به خصوص خود را به کره میبخشد و در طی چند سالی که به این کشور رفت و آمد داشتم، هیچ گاه نشد که از زمان و شرایط سفر خود، ناراضی برگردم. کره جنوبی – مخصوصا سئول – اغلب آب و هوایی معتدل با فصل دارد. طوری که به هیچ وجه نمیتوان هوای زمستان و تابستان آن را با یکدیگر مقایسه کرد. این گونه شرایط جوی را در آسیا میتوان به ندرت مشاهده کرد.

با چه هزینه ای میتوان به این کشور سفر کرد؟

نظر به اینکه قیمت دلار روز به روز در حال تغییر است و نمیتوان این قیمت را به "تومان" اعلام کرد، یک سفر 10 روزه به کامل ترین شکل ممکن ولی جدا از هزینه ویزا، پرواز و هتل، نزدیک به 1500 دلار هزینه نیاز دارد. این مقدار را میتوان تا 300 دلار هم کاهش داد! هزینه کلی کاملا به نوع تفریحات شما، نوع خوراک، مکان هایی که قصد بازدید دارید، تور های مختلف و ... بستگی دارد.

سفرنامه کره جنوبی

اوایل ژوئن سال 2018، دعوت نامه ای مبنی بر همکاری جهت برگزاری کنفرانسی با موضوع "برخورد با متخلفان حقوقی" دریافت کردم و تصمیم گرفتم برای بار چندم به این کشور زیبا سفر کنم. پس از دریافت ویزا و رزرو هتل و پرواز، اوایل نوامبر خود را به سئول رساندم. پرواز بیزینس کلاس امکانات بسیار خوبی را ارائه داد و پس از حدود 9 ساعت در فرودگاه اینچئون به زمین نشست.

با خروج از فرودگاه و استفاده از تاکسی های خود فرودگاه، حدود 1 ساعت و نیم بعد به هتل رزرو شده در قلب سئول رسیدم. این بود آغاز سفر من به کره جنوبی!

از آنجایی که ساعت 10 شب به وقت سئول بود، پس از صرف شام در هتل، به استراحت پرداختم. روز بعد پس از صرف صبحانه، از هتل بیرون زدم و قصد داشتم تعدادی از مکان هایی که قبلا دیده بودم و تعدادی دیگر که هیچگاه فرصت بازدید از آنها را پیدا نکرده بودم بازدید کنم. 4 روز تا قرار کاری وقت بود و به علت کنفرانس های متعدد بعد از این چند روز، مشخص نبود فرصتی برای این کار باقی خواهند ماند، یا نه.

روز اول را با بازدید از کاخ چانگ دیوک گونگ شروع کردم.

اگر اولین بار است که به سئول سفر میکنید، پیشنهاد میکنم حتما از اپلیکیشن های متعددی که به عنوان نقشه مترو سئول ارائه میشوند استفاده کنید. حمل و نقل با مترو در این شهر به تمام نقاط امکان پذیر است و از طرفی به علت خلوتی، سرعت و دسترسی آسان به این قطارها، رفت و آمد برایتان بسیار راحت تر میشود. همچنین صرفه جویی در وقت نیز نکته ای غیر قابل چشم پوشی است.سفر به کره جنوبی نیازمند برنامه ریزی دقیق برای کاهش هزینه هاست.

با تعدادی از دوستان ساکن کره قرار ملاقات گذاشتیم و ساعت 11 ظهر یکدیگر را در ورودی کاخ ملاقات کردیم. یکی از دوستان که مسئول تور های گردشگری سئول بود، شروع به ارائه پاره ای توضیحات راجع به این مکان فوق العاده زیبا کرد.

سفرنامه کره جنوبی دکتر علی باغانی

کاخ چانگ دیوک گونگ (Changdeokgung Palance)

کاخ چانگ دیوک گونگ در سئول یکی از معدود مکان هاییست که شمارا با تاریخ کره جنوبی ارتباط میدهد. جدا از اینکه این مکان جزو میراث جهانی یونسکو محسوب میگردد، وجود یک باغ مخفی پشت کاخ، ابهت، معماری و دکوراسیون داخلی آن غیر قابل وصف هستند.
با ورود به تالار اصلی، صحنه هایی از فیلم های تاریخی کره برایم قلمداد شد. سنگ کاری های روی ستون و دیوار، راهروی منتهی به صندلی سلطنتی، سکو هایی که راهرو را در بر میگرفتند که محل ایستادن شاهدان دربار بودند و حتی ترکیب رنگ وسایل، همه وهمه تا چند لحظه شمارا مبهوت خواهد کرد. پس از جست و جوی کامل این تالار، به مجموعه دیگری به نام ناک سئونجه وارد شدیم.زیبایی های این بنا نیز محصور کننده بود. طراحی جالب سر در ها و حتی حال و هوای خارج آن، سفری به کره جنوبی قدیم را برای شما تصویر سازی میکرد.

با اتمام گردش در تالار ها، وارد باغ مخفی این کاخ شدیم. واقعا زبان از بیان زیبایی این باغ ناتوان است...وجود درختان متعدد و هارمونی پاییزی آنها با دیگر اجزاء باغ تصویری چشم نواز را فراهم آورده بود.

با پایان بازدید از کاخ چینگ دیوک گونگ، به همراه دوستان به صرف ناهار نشستیم و در حوالی ساعت 5 عصر بود که تصمیم به بازدید از موزه واقعیت افزوده گرفتیم. به سمت موزه‌ی Hongdae Trickeyeحرکت کردیم.

موزه Hongdae Trickeye ، موزه واقعیت افزوده سئول

بر خلاف اینکه تصور خیلی گردشگران از این موزه، مکانی صرفا جهت گرفتن سلفی های جذاب است، تفریحات متعددی در این مکان وجود دارد که اتاق آینه ای و منطقه واقعیت مجازی تنها چند نمونه از این موارد هستند. خطای دید موجود در نقاشی های متعدد، لحظاتی جالب برای عکاسی بوجود می آورند و میتوانند سرگرمی خوبی را برایتان فراهم کنند. هزارتوی آینه ای نیز سردرگمی بسیار جالبی را رقم میزند. روبرو شدن با میزان خطای ذهن در این قبیل موقعیت ها، خاطره خوبی را برایتان خواهد ساخت.

پس از گذراندن چندین ساعت در این موزه، از دوستان جدا شدم و به سمت هتل حرکت کردم. مدتی را بر روی مقاله خود کار کردم و روز بعد پس از صرف صبحانه، جهت ادامه گشت و گذار از هتل خارج شدم. روز دوم قصد بازدید از زیارتگاه جانگمیو (Jongmyo) را داشتم. برای عصر هم برنامه خرید از فروشگاه را ریخته بودیم.

زیارتگاه جانگمیو

یکی از قدیمی ترین زیارتگاه های کره جنوبی، زیارتگاه جانگمیو در سئول است. این مکان با دارا بودن وسعتی زیاد و قدمت فراوان، جزو محبوب ترین زیارتگاه ها در این کشور شمرده میشود. وجود لوح های قدیمی، مراسم های مذهبی روزانه که شامل انواع مناسک از جمله آهنگ و رقص و لباس های سنتی میشود و تور های متعدد از ساعت 10 صبح تا 5 عصر، همگی شمارا در رقم زدن هرچه بهتر این بازدید یاری میکنند. اگر از افرادی هستید که علاوه بر طبیعت و تفریح به تاریخ و فرهنگ یک کشور اهمیت میدهید، بازدید ازاین مکان را حتما در برنامه سفر خود بگنجانید.

مورد دیگر اینکه دسترسی مترو به این مکان بسیار راحت است. لذا میتوانید در اسرع وقت با کمترین هزینه خود را به آن برسانید.هنگام سفر به کره جنوبی، استفاده از وسایل نقلیه عمومی میتواند بسیار به کاهش هزینه ها کمک کند.

از آنجایی که ساعت 2 ظهر بود و هنوز تا ساعت 5 مدت زیادی مانده بود، خود را به محله Hongdae رساندم. این خیابان از قدیم الایام به کافه ها و رستوران های خوب و به اصطلاح – جوان پسند – معروف بوده است. با گذراندن مدتی به صرف ناهار، قهوه و جمع بندی مقاله برای کنفرانس، حوالی ساعت 5 به سمت منطقه اینسادونگ حرکت کردم. در آنجا با دوستان ملاقات کردیم و جهت مشاهده فروشگاه ها و خرید صنایع دستی کره جنوبی حرکت کردیم.

محله اینسادونگ (Insadong)

محله اینسادونگ در سئول به فضای خودمانی و متنوع خود مشهور است. مجموعه ای از فروشگاه ها با طیف عظیمی از کالای متفاوت، محلی مناسب برای افرادیست که تمایل به جمع آوری صنایع دستی کشور های گوناگون را دارند. به علاوه، بازدید از این محله شمارا با فرهنگ اصلی مردم سئول آشنا میکند. از آنجایی که تمایل زیادی به مشاهده صنایع دستی دیگر کشور ها دارم، مدتی به مشاهده بهترین آثار نقاشی در یکی از گالری های آنجا پرداختم و به واقع میتوان گفت که تمام تاریخ کره جنوبی در این آثار، قابل دیدن بود. تصاویر جذب کننده ای از ترکیب سنت کره جنوبی با مردم امروزی وجود داشت که میتوانست شما را برای دقایق بی شماری روبروی خود میخکوب نگه دارد.

پس از خرید اندکی سوغاتی برای دوستان در ایران، به سمت پارک تفریحی Lottle World رفتیم.

مجموعه تفریحی Lottle World :

این مجموعه تفریحی یا به اصطلاح – شهربازی – از بهترین ها در نوع خود خود محسوب میشود و سالانه بیش از 10 میلیون بازدید کننده را به خود اختصاص میدهد. تفریحاتی از جمله لیزر تگ، ترن هوایی، قایق سواری، اتاق فرار و ... که همگی شب بسیار خوبی را برایمان رقم زدند.
علاوه بر اینها رستوران های این مجموعه غذاهای بسیار خوبی ارائه میدهند که اشاره به کیفیت عالی این رستورانها نیز خالی از لطف نمیباشد.
روز سوم را با دوستان به روستای Bukchon Hanok رفتیم و به بررسی موزه فرهنگی آن پرداختیم. این روستا نیز حال و هوای کره جنوبی قدیم را برایتان تداعی میکند و قطعا برایتان لذت بخش خواهد بود. روز چهارم نیز به جزیره نامیسئوم رفتیم که بازدید از آنرا حتما پیشنهاد میکنم.

جزیره نامیسئوم (Namiseom Island)

حتما باید نام جزیره نامی یا همان نامیسئوم را بارها شنیده باشید.در بسیاری از سریال های کره ای تصویر این جزیره قابل مشاهده است. طبیعت بکر این جزیره، خلق صحنه های فوق العاده برای عکاسی در تمام فصل ها و نزدیکی به سئول تنها چند ویژگی برجسته این جزیره هستند. البته که باید به این موارد علاقه داشته باشید تا بی همتا بودن جزیره نامیسئوم را درک کنید.

حوالی عصر بود که به سمت هتل بازگشتم و برای روز های آتی خود را آماده کردم.
4 روز باقیمانده در کره به قرار ها، ملاقات کاری و کنفرانس های مختلف گذشت و سرانجام با پایان این سفر خاطره انگیز 8 روزه، سوار هواپیمای سئول – تهران شدم و به ایران بازگشتم.

خلاصه که

سفر به کره جنوبی و مخصوصا سئول را حتما در برنامه های آینده خود قرار دهید. چه به منظور تحصیل، چه برای مقاصد کاری و یا تنها به قصد گردشگری، این کشور همواره جزو موارد خیلی خوب جهت بازدید تلقی میشود.

در صورتی که قصد ادامه تحصیل، مهاجرت و یا کار در کره جنوبی را دارید، میتوانید با مؤسسه حقوقی مهاجرتی دادپیشگان، تحت نظارت دکتر علی باغانی، وکیل پایه یک دادگستری ، تماس بگیرید.
مشاوران ما مجموعه ای از کامل ترین توضیحات را در اختیار شما قرار خواهند داد.

سفرنامه کره جنوبی دکتر علی باغانی

جهت بازدید از تمام عکس های دکتر علی باغانی در سفر به کره جنوبی، روی این متن کلیک کنید.