سفرنامه سانفرانسیسکو

سفر به سانفرانسیسکو، یکی از هدف های دیگرم هنگام سفر به آمریکا بود. برای انجام این سفر بسیار مشتاق بودم برای اینکه از سانفرانسیسکو تعاریف زیادی شنیده بودم. سانفرانسیسکو شهری بود در ایالت کالیفرنیا که توسط پل گلدن گیت به کالیفرنیای شمالی متصل میشد.اولین مقصد من در آمریکا لس آنجلس و سپس سن دیگو بود.

سفرنامه سانفرانسیسکو دکتر علی باغانی، وکیل پایه یک دادگستری

سفری به سانفرانسیسکو
دکتر علی باغانی وکیل پایه یک دادگستری

سانفرانسیسکو کجاست؟

سانفرانسیسکو با 9 میلیون جمعیت، یکی از شهر های مهم ایالات متحده آمریکا محسوب میشود. این شهر جزئی از ایالت کالیفرنیاست و از از لحاظ تراکم جمعیت نیز رتبه دوم را به دست میاورد.آب و هوای این شهر مدیترانه ای میباشد و نماد اصلی آنرا بارها و بارها در فیلم ها و عکس های مختلف مشاهده کرده اید. پل گلدن گیت پلی است که سانفرانسیسکو را به شمال کالیفرنیا متصل میکند و به علت زیبایی معماری آن، همواره یکی از نمادهای این شهر شناخته شده است. سانفرانسیسکو سالانه گردشگران زیادی را میبیند و منبع اصلی درامد این شهر نیز از توریسم است.

سفرنامه

برای انجام این سفر بسیار مشتاق بودم برای اینکه از سانفرانسیسکو تعاریف زیادی شنیده بودم. سانفرانسیسکو شهری بود در ایالت کالیفرنیا که توسط پل گلدن گیت به کالیفرنیای شمالی DSCF0721متصل میشد.اولین مقصد من در آمریکا لس آنجلس و سپس سن دیگو بود و سومین مقصد من سان فرانسیسکو بود و راجب این مسئله بسیار هیجان زده بودم که بالاخره فرصت بازدید از سان فرانسیسکو را دارم.

نقشه راهنمای مسافران سانفرانسیسکو

پل گلدن گیت (Golden Gate Bridge)

اولین مکانی که از سانفرانسیسکو بازدید کردم پل گلدن گیت بود هنگام بازگشتم از فرودگاه به سمت هتل از راننده خواستم که از نزدیکی این پل عبور کند. معماری این پل بی نظیر بود و منظره زیبایی از اقیانوس آرام را به نمایش میگذاشت. این پل زمانی بلندترین پل در جهان محسوب می شد اما الان پل دانی یانگ دانشان در چین بلندترین پل دنیا محسوب میشود. پس از مدتی استراحت در هتل تصمیم گرفتم با یکی از دوستانم که در سانفرانسیسکو زندگی میکرد تماس بگیرم تا باهم کمی در شهر بگردیم و مکان های دیدنی این شهر ساحلی زیبا را ببینیم.

ساحل گلدن گیت (Golden Gate Beach)

اولین مکان بازدیدم در سانفرانسیسکو ساحل زیبای گلدن گیت بود که ساحلی زیبا با رستوران ها و کافه های بی نظیر کنار ساحل بود که بسیاری از مردم یا در حال دویدن و قدم زدن کنار ساحل بودند. ساحل گلدن گیت محل نسبتا شلوغی است و همواره محل مناسبی برای وقت گذراندن با دوستان و پرداختن به بازی هایی چون والیبال ساحلی بوده است. پس از صرف ناهار در یکی از این رستوران ها اطراف ساحل به سمت مرکز خرید رفتیم چون همراهم نیاز به خرید داشت. پس از کمی گشتن در فروشگاه ها و قدم زدن در خیابان ها با دوستم در رستورانی در نزدیکی خیابان لمبارد شام خوردیم و از هم جدا شدیم.

قرار شد روز بعد به دیدن این خیابان معروف سانفرانسیسکو برویم به سمت هتل رفتم تا کمی استراحت کنم.

گشتی در سانفرانسیسکو

روز بعد اطراف ساعت 10 بیدار شدم و پس از صرف صبحانه در هتل به همراه دوستم به سمت خیابان لمبارد سان فرانسیسکو رفتیم.این خیابان از معروف ترین خیابان های جهان می باشد و عکس و ویدوی های مختلفی از آن در سایت های مختلف و انیمیشن ها و فیلم و سریال های آمریکایی دیده ایم. امکان کمی وجود دارد که عکسی از این خیابان ندیده باشید اما بیشتر خیابان های سان فرانسیسکو شیب و سربالایی های زیادی دارد اما این خیابان ساختار عجیبی از بالای تپه به سمت پایین دارد. خیابانی پر پیچ  و خم که مسیر خیابان راه خود را به سمت پایین همانند یک مسیر روستایی باز کرده است و معمولا این خیابان به دلیل پیچ های فراوانی که دارد شلوغ است و ماشین های زیادی میخواهند از این خیابان عبور کنند بنابراین باعث ترافیک می شود. پس از بازدید از این خیابان عجیب اما شگفت انگیز ناهار خوردیم و تصمیم گرفتیم برای گشتن در شهر از سوار تراموا شدیم که با استفاده از برق حرکت میکرد و ریل های بسیار باریکی بر روی سطح شهر داشت اما خیلی سرعت زیادی نداشت اما تجربه ی بسیار جالبی بود.

پس از کمی قدم زدن دوباره و  گشتن در مرکز خرید وست فیلد  (West field) که از بزرگترین مراکز خرید سانفرانسیسکو بود و برند های بزرگی در این مرکز خرید شعبه داشتند, برای صرف شام در همین مرکز خرید پیتزای خوشمزه سفارش دادیم و باز از یکدیگر برای استراحت جدا شدیم تا روز بعد را شروع کنیم.

جزیره آلکاتراز (Alcatraz Island)

در روز بعد قصد بازدید از جزیره آلکاتراز را داشتم. این جزیره شامل زندانی می شود که در سال 1970 بسته شد اما زندانی های خطرناکی در این زندان, در دهه های 50 زندانی بودند که فیلم های زیادی نیز راجب این زندان و زندانیانش در هالیوود ساخته شد. بازدید از این جزیره رایگان است اما راه رسیدن به این جزیره از طریق قایق است که هزینه قایق رایگان نیست. گرفتن بلیط برای بازدید از این زندان آسان  نبود و زحمت گرفتن بلیط بازدید بر عهده دوستم بود که از چند ماه قبل بلیط های ورودی به این مکان شگفت انگیز را تهیه کرده بود. پس از بیرون آمدن از این زندان به سمت قسمت اقتصادی سانفراسیسکو رفتیم که بسیاری از شرکت های بزرگ نمایندگی های خود را در این قسمت قرار داده بودند و پر از ساختمان های بلند وآسمان خراش ها زیبا بود ساختمان های این قسمت در برابر زلزله مقاوم هستند و کاملا ایمن ساخته شده اند. بیشتر شهر های بزرگ آمریکا تقریبا شبیه هم می باشند که این قسمت از شهر بیشتر مرا یاد نیویورک آمریکا انداخت با آسمان خراش های بلند و اداری و مردمی که معمولا یا عجله داشتند برای رسیدن به کارهاشان یا در حال خوردن قهوه و صحبت با همکاران خود برای گذراندن وقت استراحت خود بودند

پس از صرف شام دوباره برای استراحت به هتل بازگشتم تا روز چهارم سفرم در سانفرانسیسکو.

بندر ماهیگیران (Fisherman's Wharf)

در روز چهارم تصمیم گرفتیم که به بندر ماهیگیران برویم این بندر بخش تاریخی سانفرانسیسکو محسوب میشد به دلیل اینکه در زمان های گذشته در مدت های طولانی این بندر مکان DSCF0532لنگر انداختن قایق های ماهیگیران بوده و سانفرانسیسکو از این طریق تجارت ماهی داشته است. در بخش 39 این بندر رستوران ها و فروشگاه ها قرار داشت همچنین چرخ و فلک بزرگ سانفرانسیسکو در این محل بود. این چرخ و فلک همانند چرخ و فلک های شهر های بزرگ که از بالای آن منظره ی کل شهر مشخص میشود نبود. شبیه چرخ و فلک های معمولی داخل شهر بازی که بیشتر برای کودکان جذاب است که با اسب هایی که در این چرخ و فلک درحال چرخش هستند همراه میشد. این مکان به دلیل قدمت این چرخ و فلک و کلا بخش 39 است که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.این چرخ و فلک بیشتر به دلیل جنبه تاریخی و قدمت خود در سانفرانسیسکو مکانی دیدنی محسوب میشد.  پس از بازدید از این چرخ و فلک,  با استفاده از تراموا های برقی در این منطقه جا به جا شدیم و به سمت مکانی رفتیم که شیر های دریای در آنجا دراز کشیده و درحال آفتاب گرفتن بودند منظره جالبی بود و برای اولین بار تجربه دیدن شیر های دریایی به غیر جایی در صفحه تلویزیون و گوشی موبایل را داشتم. پس از آن به سمت جایی به اسم هزارتوی آینه ای رفتیم. این مکان فضای بزرگی بود که با آینه و چراغ های زیبا تزیین شده بود و در هر قسمت از این مکان که قدم میگذاشتیم تصویر خود را در آینه میدیدم و حتی گاهی اوقات راه خروج را گم میکردیم اما تجربه بسیار جالب و تکرار نشدنی ای بود.چیزی که این مکان را جذاب میکرد چراغ های زیبایی بود ه در شب نمایان میشد و فضا را از تاریکی مطلق نجات میداد.  پس از بیرون آمدن از این هزارتوی زیبای آینه ای در همان قسمت 39 بندر رستورانی پیدا کردیم و غذای دریایی خوشمزه ای خوردیم و سپس به سمت هتل حرکت کردم تا کمی استراحت کنم و روز آخر سفر را شروع کنم.

موزه فرهنگ و هنر - پارک گلدن گیت (San Francisco Museum of Modern Art & Golden Gate Park)

در روز آخر از موزه فرهنگ و هنر سانفراسیسکو بازدید کردیم. بنای این موزه در سال 1915 ساخته شده بود و نمادی از بازماندگان آتش سوزی بزرگ این شهر در سال 1906 بود که مکانی بسیار زیبا برای پیاده روی و قدم زدن بود. پس از بازدید از این موزه به سمت پارک گلدن گیت رفتیم که با تقلید از پارک مرکزی نیویورک (Central Park) برای فرار از زندگی شلوغ و پرهیاهوی شهری در سان فرانسیسکو ساخته شده بود که گونه های مختلفی از حیوانات و گیاهان در این پارک قرار داشتند. این پارک محل بسیار مناسبی برای پیاده روی و جمع شدن خانواده ها و پیک نیک بود. با بازدید از مکان های مختلف شهر ها و دیدنی های مختلف به این نتیجه میرسیدم تاریخ و فرهنگ چقدر میتواند در رفتار و طرز تفکر مردم تاثیر گذار باشد با اینکه ممکن است بسیاری از مکان های دیدنی شبیه به هم باشد اما این تاریخ و فرهنگ است که مردم را از یکدیگر متمایز میکند با این حال این مکان مرا به شدت یاد پارک های جنگلی فرانکفورت می انداخت.
پس از بازدید از این پارک نیز برای دیدن دیگر دوستانم در این شهر به قسمت دیگری از شهر رفتم و روز بعد پرواز داشتم که از این شهر به بخش دیگری از آمریکا بروم که در سفر نامه های دیگر میتوانید سفر های مختلف من به مکان های مختلف جهان را مطالعه کنید.

علی باغانی وکیل پایه یک دادگستری

خلاصه که

سانفراسیسکو از بزرگترین و پرجمعیت ترین و همینطور مهم ترین شهر های آمریکا محسوب می شود. و سفر به یاد ماندنی ای به این شهر به همراهی دوستانم داشتم. سفر به این شهر به من بسیار خوش گذشت و فرصت کافی برای وقت گذراندن با دوستانم و همچنین بازدید از مکان های دیدنی این شهر داشتم. امیدوارم که فرصت بازدید از این شهر زیبا را داشته باشید و لحظات به یاد ماندنی ای را در این شهر سپری کنید.

جهت تماشای عکس های دکتر علی باغانی در سان فرانسیسکو روی این متن کلیک کنید.